Corex AB tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person. Avtal ingås på svenska och vi levererar endast inom Sverige. Önskas annat vänligen ta kontakt med oss direkt, info@corex.se
Vi förbehåller oss rätten att vid uppenbara felaktigheter, t.ex. pris eller tryckfel korrigera felet i efterhand, om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart avboka din order utan kostnad. Vi förbehåller oss även rätten att inte genomföra en beställning om t.ex. din vara är slut i lager eller vid tekniska problem.
Om du vill korrigera din beställning efter order kan vi endast göra detta innan din beställning har lämnat vårt lager. Alla varor förblir Corex AB´s egendom till dess att full betalning kommit oss tillhanda. Corex AB förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.
Priser
Alla priser anges i svenska kronor inklusive svensk moms.
Kan jag ångra mitt köp?
Enligt Distanshandelslagen har du som konsument alltid 14 dagars ångerrätt. Notera att för tillverkningsvaror med tex specificerad färg eller mått gäller ej ångerrätt.
Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt nedpackad i sin originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.
Att inte hämta ut sitt gods hos ombud eller att neka Hemleveransen i de fall som varorna är skickade med Hemleverans är inte att betrakta som ett ångerköp. I dessa fall debiteras avgift 500:- för outlöst gods eller faktiskt kostnad för återtag av Hemleverans.
Vid eventuella fe, returer eller åberopande av ångerrätt, ta alltid kontakt med order@corex.se som ger dig vidare instruktioner om fraktsätt och adress.
Betalning
Vi använder Klarna Checkout som betallösning, se Klarna villkor nedan.
Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Checkout godkänner du Klarnas användarvillkor och användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår i Klarnas villkor som du kan läsa här https://www.klarna.com/se/villkor/
Ring eller maila oss gärna!
Har ni andra frågor eller föredrar att ställa dem per mail eller i telefon så kontakta oss.
Kundtjänst: 031 26 20 10, order@corex.se
Leveranstid
Corex AB strävar efter att hålla nere vår miljöpåverkan, vi försöker därför alltid samleverera varorna på samma order om möjligt, detta innebär att om flera varor köps varav vissa har leveranstid eller är beställningsvara, så skickas allt samtidigt, önskar du som kund delleverans så meddela oss detta.
Normalt skickas din sändning inom 1-3 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Varor som inte finns i lager, utan måste tillverkas/beställas från leverantör får en längre leveranstid. Detta anges i så fall på respektive artikel, se ”Tillgänglighet”. Du som konsument har rätt att häva ditt köp utan kostnad om vi inte uppfyller angiven leveranstid. Vid ev försening kontaktar vi dig för konsultation för att komma överens om hur du vill göra med beställningen.
OBSERVERA att leverans inom 1-3 dagar är det mål vi arbetar efter men att avvikelser kan förekomma. Om du har valt att lägga en order på flera varor har vi alltid möjlighet att samleverera.
Med leveranstid menas när ordern skickas från oss, och gäller helgfria vardagar samt räknas från nästkommande vardag.
Leveranssätt
Vid små försändelser under 20kg använder vi normalt DHL Servicepoint som levererar försändelsen till ett paketombud/utlämningsställen (ex ICA, bensinstation). Ett SMS skickas när varan finns hos ditt paketombud, samt en påminnelse via brev. Leverans sker till det ombud närmast er adress som har ledig hyllplats, detta styrs av speditören och är inget vi kan styra vid bokningen av frakten. Under högsäsong t.ex Jul/BlackFriday kan detta innebära att paketet hamnar hos ett ombud som ligger lite längre bort mot ert ordinarie ombud, vilka ombud som finns i er närhet går att läsa om på respektive speditörs hemsida. Våra frakter kostar 99:-
Större varor som vissa skrymmande skickas med hemleverans på pall utan extra kostnad (99:- frakt gäller i dessa fall). Det som avgör om paketet kan skickas till ombud eller inte är paketombudens villkor för vikt och volym, viktgränsen är 20kg / paket.
Fraktbolaget aviserar via SMS/Telefon före utkörning. Vissa fraktbolag kan kräva att du ska vara hemma och ta emot ditt gods. Många av våra kunder väljer att skicka varorna till sina arbetsplatser för att slippa att passa en leveranstid hemma. Meddela oss omgående om du önskar en annan leveransadress. När varorna skickas med ”Hemleverans” är det mycket viktigt att du som mottagare finns hemma på aviserad tid, finns ingen på plats när transportören skall leverera godset står du som mottagare för de kostnader som uppstår för bomkörning och transporter, detsamma gäller om du som mottagare nekar leveransen.
Alla produkter skickas direkt från vårt lager (vissa undantag kan sek efter överenskommelse). Kontakta oss gärna innan beställning för specifika önskemål så hjälper vi till.
Hämtningstid.
Outlösta paket returneras från ombud tillbaka till Corex AB efter 7-14 dagar beroende på speditör.
Du som kund ansvarar för att paketet hämtas ut i tid, i aviseringen via SMS framgår det hur länge paketet ligger kvar hos ombudet innan det returneras som outlöst.
Hämtas ej paketet ut i tid debiteras du som köpare en avgift på 500 kr att täcka våra extra kostnader för hantering och frakt tur/retur, detta gäller även leveranser som ej utlöses pga ångrat köp samt icke överenskomna/meddelade returer.
När varorna skickas med ”Hemleverans” är det mycket viktigt att du som mottagare finns hemma på aviserad tid, finns ingen på plats när transportören skall leverera godset står du som mottagare för de kostnader som uppstår för bomkörning och transporter, detsamma gäller om du som mottagare nekar leveransen.
Transportskador/Felexpediering/Reklamationer
Om produkten är skadad vid leveranstillfället ska detta anmälas omgående till ombudet/utlämningsstället eller chauffören samt till vår kundtjänst, order@corex.se. Vi önskar alltid foto på eventuella transportskador eller reklamationer. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Det ligger i mottagarens ansvar att kontrollera varorna inom utsatt tid.
OBS: Skicka inte tillbaka några varor till oss innan ni mailat och fått en instruktion om din reklamation.
För att vi enklast ska kunna reklamera och godkänna en reklamation av en transportskada ska du kontrollera emballaget så fort du tar emot paketet. Om skadan är synlig är det lättast att anmäla detta direkt till chauffören eller ombudet vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen till transportbolaget ska kunna hanteras korrekt. Hämtar du ut din vara hos ett paketombud och du misstänker att den är transportskadad så påpeka detta alltid direkt vid utlämningen så ombudet noterar detta till fraktbolaget.
En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till vår Kundtjänst. En produkt som vi har konstaterat är felexpedierad alternativt skadad vid leveranstillfället byter vi ut snarast och kostnadsfritt.
Hantering av personuppgifter
Personuppgift
Det sätt vi hanterar information följer Dataskyddsförordningen GDPR.
Vi begär endast den information som krävs för att kunna hantera din order och dig som kund på bästa sätt.
Informationen hanteras endast av oss och de partners som krävs för att kunna hantera genomfört köp, order och leverans. Exempelvis är det i vårt fall Klarna som hanterar betalningarna, vi som hanterar din order och våra leverantörer som skickar ut varorna med något av våra transportbolag.
Vi förbinder oss att inte på något sätt sälja vidare, förmedla eller lämna ut era uppgifter till obehäriga.
När du genomför ett köp i vår kassa samtycker du till att vi får använda dina angivna adressuppgifter. Detta enligt dessa villkor samt Klarnas köpevillkor. Detta för att kunna hantera och leverera din order. Vissa adressuppgifter kommer att behöva förmedlas till våra leverantörer och transportbolag.
E-post
På samma sätt medverkar vi inte till att skicka skräppost. Som kund till oss får ni mail kring er beställning, betalning, leveransavisering eller faktura.
Ni kan också få information och nyhetsbrev direkt kopplade till vårt erbjudande och verksamhet.
Vid sådana nyhetsbrev som genereras per automatik kan ni enkelt avboka/avprenumerera er via en länk längst ner i nyhetsmailet.
Om du vill registrera dig för våra nyhetsbrev så väljer du att bocka i denna ruta i vår kassa. Det är ett aktivt val av dig. Du kan även registrera dig på vår sida corex.se om du vill prenumerera på dessa nyhetsbrev. Om du aktivt har valt detta samtycker du att vi får göra mailutskick till dig.
Vi säljer aldrig vidare några mailadresser.
Personuppgiftsansvarig
Ansvarig för personuppgifter är företagets VD Lars Skogh, kontakta honom gärna för frågor på adress lars.skogh@corex.se.